Friday 21 September 2012

Konvo KUIN | Insan Tulen

Konvo KUIN dikhabarkan ada berita yang mengejutkan. Azizan tersungkur didalam KUIN. Adakah ini 1 petanda beliau bakal tersungkur selamanya? Azizan dah tak boleh buat kerja. Berehat sahaja di rumah. Tak pun berehat jer di kMC. Kan ada jururawat lawa dan comel untuk tolong jagakan jika berehat di kMC.

Isu Konvo juga makin memakan diri pihak KUIN dimana Ijazah Sarjana Muda Al Quran sebenarnya tidak mendapat Akreditasi penuh daripada MQA. Macam mana boleh berlaku isu sebegini di sebuah IPT yang gah namanya di peringkat Dunia? MOU seluruh dunia Jamil dan Azizan dok sign. Mai tang isu macam ni pun depa tak perasan. Kalau tak dapat lagi lesen pi menega buat apa? Perumpamaan berikut sesuai untuk Jamil dan Azizan:

Meniaga 57 menu tapi sijil HALAL cuma ada untuk 40 menu. Yang lain tu tak HALAL la kiranya.
Kalau tak HALAL dok jamu orang buat apa? P la bagi dapat sijil dulu. Takkan itu pun tak tahu kot.

Sembang depan waris sampai langit dah KUIN ni. Tak dak yang buruk. Semua elok. KUIN ni kiranya terbaik la. Tapi tu semua bohong berlaka. Awat tak sebut KUIN SWASTA semasa YDP Agong ada. Mai sesi ke-3 baru hang nak sebut. Awat kecut teloq ka? Ka tinggai kat KMC teloq tu?


WAK: Dah tersungkur pun masih tak sedar diri lagi mereka ini. Ini nurkilan yang Wak terima dari Insan Tulen. Wak cuma edit sedikit kerana banyak sangat ayat yang 18SX. Jom Ubah Kedah